Q-masquerade, Tinder in de fysieke wereld op basis van wetenschappelijk onderbouwde match-making
Twice is een eventbureau dat gekend staat voor hun vernieuwde ideeën en creatieve concepten. Ze zijn de link tussen droom en daad. Bij Twice is het onmogelijke mogelijk. Ze mogen heel wat gekende bedrijven bij hun referenties rekenen. Daar hoort Q-music ook bij. Voor een event dat Q-Music wou organiseren hadden ze onze expertise nodig. Expertise dat ze zelf niet in huis hadden.
Live Tinder! Swipe links, swipe rechts… Iedereen kent ongetwijfeld de datingapp Tinder. Wat als we deze digitale toepassing omzetten naar een live-versie? Met dit idee speelde Twice en Q-music. Voor dit buitengewoon idee aan te pakken hadden ze in house al heel wat kennis opgedaan. Toch ontbrak het ‘hardware’ luik. Toen kwam de expertise van Aptus in the picture.
De deelnemers krijgen op voorhand een uitgebreide vragenlijst die ze moeten invullen. Aan de hand van wat ze invullen, berekent de computer met een uitzonderlijk en ingewikkeld algoritme de matchen. Deze matchen werden op het hardware masker, dat wij ook helemaal ontwikkelde, geplaatst. De rest laten we over aan Cupido.
We ontvingen meer dan 18 000 inschrijvingen. Daaruit koos Q-music 300 willekeurige uitverkorenen. Deze 300 gelukzakken werden uitgenodigd op het (gratis) event en mochten opzoek naar hun matchen. Het event werd heel positief onthaald en verscheen mooi in de pers. Of er een volgende editie komt is zéker niet uitgesloten.
Hardware
Software
Het project had heel wat raakvlakken met onze expertises. We genoten er dan ook van om onze tanden erin te zetten en uitgedaagd te worden!
De Q-Masqurade was een groot succes. Met alleen maar lachende gezichten en een bijzondere sfeer. Benieuwd? Neem een kijkje op volgende links.
https://www.youtube.com/watch?v=soY2uoYDi7Y